Dokter, shoppen, look out Port Douglas en relaxen - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam - WaarBenJij.nu Dokter, shoppen, look out Port Douglas en relaxen - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam - WaarBenJij.nu

Dokter, shoppen, look out Port Douglas en relaxen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 Augustus 2014 | Australië, Kuranda

Tim wordt met behoorlijk wat pijn aan zijn been wakker en ook blijkt dat zijn andere been een blauwe plek heeft van zo'n 25 cm lang. De pleister is doorbloed, de wond ziet er niet zo mooi uit en we bellen voor de zekerheid een dokter. Daar zijn we de hele ochtend mee bezig. Rond 9.15 melden, wachten, wachten, wachten. En dan worden we door een vriendelijke arts geholpen. Dokter Eduard zegt dat als Tim gisteren was gekomen hij wat hechtingen had gekregen. Voor nu ontsmetten met een antibioticum zalf die we bij de apotheek ophalen en niet zwemmen. Tim's enige zorg is of de wond op tijd is genezen voor zijn voetbaltoernooi van 30 augustus.

We gaan hierna shoppen in The Wichery waar we alledrie slagen :-), halen lunch in The Large Larder en rijden naar het uitkijkpunt in Port Douglas waar we een prachtig uitzicht hebben over onder andere de four mile beach waar ook ons hotel aan zit. We rijden nog naar Poseidon en checken de foto's nog van de tour naar het Great Barrier Reef en krijgen een website door. Het is weer een prachtige dag met heerlijk weer en we rijden naar het hotel om lekker te relaxen aan het zwembad. Maar ja, er is natuurlijk niets zo erg als aan een fantastisch zwembad te zitten en niet te kunnen zwemmen. Dus ga ik weer terug naar de Pharmacy en koop grote waterproof pleisters zodat Tim ook een duik in het water kan nemen!

's avonds zien we op Skyweather Channel dat er de komende 8 dagen heel veel regen gaat vallen - sinds 12-24 maanden heeft het in Queensland en New South Wales niet meer zoveel geregend - na een lange periode van droogte. Fijn voor de boeren hier, iets minder voor ons;-). Hopelijk houden we het hier een beetje droog.

Morgen uitchecken en naar de Chrystal Caves en de Atherton Tablelands.

• 17 Augustus 2014 - 19:59

Twan:

Geweldig jullie verslagen te lezen, als aanvulling op de mooie (foto) app'jes, nu ik ook weer internet heb na 3 weken camino!! Goede reis terug morgen, hopelijk is de vlucht smooth en swift.

XXX