Kort afscheid en Skyrail, barron Falls en Kurunda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam - WaarBenJij.nu Kort afscheid en Skyrail, barron Falls en Kurunda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam - WaarBenJij.nu

Kort afscheid en Skyrail, barron Falls en Kurunda

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Augustus 2014 | Australië, Kuranda

Vandaag brengen we Caren en de kids naar het vliegveld van Cairns. Dit is een klein uurtje rijden vanuit Port Douglas. Wij vliegen donderdag pas terug. Het is dus een kort afscheid. We leveren de auto in, heerlijke bak trouwens die Kia Carnival, zwaaien Caren en de kids uit en huren voor de komende dagen een wat kleinere auto. Oh ja, de man bij de incheck balie wist ons nog te melden dat het in Aussie termen dreadful weather was, met de wind en de regen en dat de zee ongelofelijk rough is. Normaal zijn juli en augutus de allerbeste maanden om het Great barrier Reef te bezoeken omdat de zee dan zo glad is als een spiegel. Alleen toeristen zijn zo gek om nu het water op te gaan. Er is zelfs een Japanner met een helicopter van een boot afgehaald, zo ziek was ' ie ......:-)

Op weg naar de Skyrail in Freshwater die ons naar Kuranda brengt en terug met een trein. De Skyrail is een kabelbaan die ons over de toppen brengt van de prachtige natuur die hier overal is. We hebben de Diamond View tour genomen zodat we door het glas op de bodem van de gondels ook goed de bomen onder ons zien. Omdat we de Jungle Tour - ook een tocht langs de toppen van de bomen - door het slechte weer zijn misgelopen in Cape Tribulation is dit een mooie vervanging.

Binnenkort schrijf ik hier meer over de Skyrail, Barron Falls, Kuranda en de treinreis.

Als we terugkomen na een hele leuke dag springt ' freerunner' Tim over een bosje bij de parkeerplaats. Helaas blijken er 2 stalen kabeldraden langs de parkingplace te zijn gespannen en Tim bounced back. Zijn been ligt open en ook op zijn arm heeft hij afdrukken. We moeten nog zo'n 45 minuten rijden en we gaan snel op weg. Onderweg desinfecteren we zijn been met water. Ondanks de haast om bij een Pharmacy te komen, genieten we van het uitzicht onderweg - prachtig die zee, het groen en het licht van de ondergaande zon - en Tim probeert nog wat foto's voor mij te maken. Hij wil graag bezig blijven om de pijn te ' vergeten'. We komen vrij snel bij Port Douglas aan, halen pleisters en gaan naar het hotel. Als de pleister geplakt is, gaan we in het hotel nog wat eten.

Maar eerst lopen we naar de zee want het is vandaag - 11 augustus - volle maan. Het is rond 19.30 uur en we zien de maan rond en vol vlak boven de zee. We hebben gehoord dat de maan op dit moment sinds 13 maanden het dichtste bij staat. Ook zien we prachtige sterren. We herkennen geen sterrenbeelden maar weten wel dat de Southern Cross te zien is.

We moeten een half uur wachten en Tim en Merel spelen in de lobby voor zover dit voor Tim gaat. Na het eten gaan we naar de kamer en de enige manier om het been van Tim wat rust te geven is slapen:-).